sobota 9. augusta 2014

SEPTIK

     Z potemnenej miestnosti zapáchajúcej uhorkami a potkaním pižmom, v akejsi bohom zabudnutej pivnici sa ozýval lomoz činelov. Tóno S. bol striedavo na odvykačke a striedavo osem rokov lídrom prakticky neznámej kapely SRALA SOM V TOI TOI. Hrával niečo, čo sám nazýval primitiv-punk'n'roll. Aj napriek tomu, že bol frontmanom, nikdy nestál hrdo vpredu, ale schovával sa za bicími v úzadí, odkiaľ vykrikoval svoje jednoduché texty. Najviac sa nakričal v skúšobni, kde cvičil viac, ako ostatní traja členovia.
Basák býval kúsok za rohom a dvaja zvyšní gitaristi v susednej dedine. Už sa stretávali len raz za uhorský rok a aj to pri fľaši acetónu.
Práve dokončil text s názvom "Septik" a nevedel prestať vrieskať vety, ktoré sa mu zavŕtali hlbšie pod kožu, ako ktorákoľvek ihla. Z dlhej osamelej chvíle dvoma ozobanými paličkami vyťukal -
RAZ, DVA TRI
AAAAA...
Nebaví ma počúvať, čo všetko je TOP!
Nebaví ma držať s ich trendmi krok!
A nebaví ma sledovať ťa celý rok
jak kŕmiš sa hovnom a dúfaš v pokrok!
Revolúcia nebude, skrátka nebude
pokiaľ si budeš hovieť v tomto odpade!
Revolúcia nebude, žiadna nebude
keďže tvoja myseľ nachádza sa v rozklade!
Nebaví ma platiť za chyby z tuposti!
Nebaví ma dúfať, že sa to raz skončí!
A nebaví ma zatvárať pred tým oči!
Mám z toho ten pocit, že sa Zem netočí!
...a ešte raz refrén!
Vtedy do miestnosti vojde jeho otec, hodí po ňom kýbel a zhúkne, nech už sa vyjebe na ten hurhaj a migá do chlievu - prascom vykydať hnoj.
"Hurhaj! Kurva, že mi to skôr nenapadlo..." povie si Tóno S. a nad hlavou mu zabliká žiarovka. Chopí sa vedra, obuje si žlté gumáky a razom zatratí dnešný text, aby mohol ešte túto noc napísať epickú trinásť minútovú skladbu, v ktorej sa dookola opakuje jediné slovo - HURHAJ.  


M.S.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára