streda 25. marca 2015

DÔVERNÁ HODINKA

     Dvadsaťosem ročný podnapitý Marián S. sedel odetý len do slipov na stoličke v slabo osvetlenej kuchyni. Už pol roka býval so svojimi stroskotanými kamarátmi v jednom byte. Je toto to, čo chcel? Samozrejme, sú mu všetkým!

Púšťa si Queen - Love Of My Life a emócie krotí tretím jointom. Jednou rukou fajčí, v druhej sa leskne mastná obracačka.

Oproti nemu sedí zliaty stoner Šimpi a kuká sa jedným okom do vyprázdnenej fľašky. Poškriabe si riť.

Mäso na grile pred Mariánom sa prepeká a je len kúsok od toho, aby sa zmenilo na škvarku. Kuchyňa smrdí ako udiareň. Obracačkou nešikovne pretáča falaty krkovičky. Ponad propánovu bombu podáva brko Šimpimu. 

V ďalšej miestnosti si ktosi tretí púšťa Skrillexa, ktorý by mal skrášliť atmosféru, ale tá kakofónia iba v ľuďoch varí krv.

"Rozísť sa nie je sranda, bratku..." zamyslene prehlási, keď masť zapraská. Šimpi si potiahne z brka a tvári sa, že ho životná pravda silného Mariána minula.
"Čo?"
"Osem smolných rokov som s ňou bol. Všade, vkuse. Na toto som sa vysral, tamto som vzdal... aj na kariéru zápasníka, lebo nemala rada, keď som v ringu prerábal ľuďom tváre. Teraz ma pozve na obed k rodičom. Celá rodina. Mama, otec, sestry, babka, prateta, každý kto, im ešte žil, došiel. Ešte aj bratranec sa dovalil z Kanady. A ja? Miesto "podaj mi vidličku, prosím ťa" zo mňa vystrelilo: "...dojebala si mi život, ty sprostá kurva!"
Šimpi mu vráti bejzbalku a pripomenie mu, že to mäso už asi bude. Dostane rýchlu a tichú odpoveď, že vie piču o grilovaní. 
Ostávaju v tichu sedieť a Šimpi si otvorí pivko.
Marián S. obráti čierne mäso, špeka zatiaľ odmietne.
"Ucho! Ideš k tomu robiť tie hranolky, či jebeš na to?" zahučí v bielej hmle. 

Z vedľajšej izby sa ozve zakuckaný smiech.


M.S.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára