streda 29. júla 2015

Z VOLEJA



     Najbohatšiemu rapperovi súčastnosti Fabrike, sa zažiadalo zasúperiť si s novou hviezdou undergroundu. Mladí ho žerú a nechcene, tak opúšťajú vyhasínajúcu legendu. Unavuje ho vidieť instagram a facebook, na ktorom sa všetci vyjadrujú, že je momentálne najlepším rapperom a freestyle majstrom na scéne, ktorý si celú Fabrika pripisuje na svoj účet. Podobní tu pre neho nemajú miesto a rozhodol sa ho cez svoj videokanál vyzvať na battle.

Tretie Oko sa battlu zdráhal. Vedel, že je to celé dopredu naplánovaná udalosť, akási masáž ega pre vyzývateľa a príliš sa mu do toho ísť nechcelo. Napokon, si povedal, že do toho predsa len pôjde.

Streda, deväť hodín večer, vychytený Klub Salamander. Publikum netvoria decká, ktoré Tretie Oko pozná, keďže VIP vstup je len pre vyvolených. Jediné, čo ho teší je fakt, že je tam s ním aspoň jeho priateľka Táňa a že sa celý battle steamuje na Fabrikovom kanáli live. Ozve sa prvý skreč a tá veľká gorila so zlatou reťazou prichádza na stejdž s uterákom okolo krku ako boxer do ringu. Tretie Oko je nízky a nervózne prešľapuje do bítu. Hľadá slová, uvažuje. Fabrika sa pozrie na popísané predlaktie, kde má fixkou vytetovaný text a okamžite spustí:

Jaaaaaaaaaau!
Oho, uhm...
Keď robím muziku, sedím si na ušiach
bíty nekradnem, len si ich požičiam
Žatva ovácií je to, čo dostávam
honím si nad publikom, keď ústa otvára
v prvej rade to vždy schytá najkrajšia postava
Otrava, moje hejty sú najlepšia potrava
pre všetkých nesmelých, znudených yolov
spamujem svoj úspech, disujem trollov
vozím sa v audine, mával som volvo
zabudni bratku, čo bolo, bolo
Teraz mám hradby z tiel mŕtvych volov,
čo mi nepriali a meliem len o tom
donekonečna jak bohato obohraný vinyl
s kým som sa pobil o svoj originál štýl,
čo za morom letí, len tu sa neudomácnil
Sledujem trendy, fashion a hry
hrávam pred koncertmi na najnovšom PíEsPí
Mám skoro štyridsať, no nemám, čo ty
dlhé roky som naháňal svoje detské predstavy
Underground držal ma dlho pri zemi
teraz hrám elektropop aj pre prízemných
Nezmením nič z toho, čo lieta o mne v povetrí
rozdúcham oheň, ktorý horí aj v bezvetrí
ty trepeš dve na tri, robíš to bez hanby
zatiaľ, čo od maminy pýtaš lóve na handry
Moje ego skosí tvoje všetky zúfalé snahy
ma kopírovať v narcis ošiali, no nech sa darí!
Je to tak prirodzené, tak to má byť
som najlepší v hre, mám ťa čím udáviť
desať rokov v bruchu nosím stokilový shit
poď z neho ukrojiť, chcem ťa ním nakŕmiť
tlačiť ti ho do krku, papuľu ti rozdrviť...

Tretie Oko mu surovo skočí do reči neodskúšaným volejom.

STOP!
Keď vidím takých ako ty, chytá ma panika
zrejme si držíš v kredenci antipsychotiká
obrábaš zdochliny, kým tečie z nich lubrikant
a lížeš umelé cecky popového zombieka
voláš to romantika, no pre nás ostatných
si prototypom nekrofila, Fabrika.
Vyjeb sa na minulosť, nikoho netrápi,
čo nosíš teraz a čo si mal vtedy,
koľko dáš za tenisky a čo si vrazil do gatí
- veď keď sa vyzlečieš, tak si to stále ty
stárnuci, bez škôl, s komplexami, plešatý
chlap, čo ho teší, že má v riti vrazený
svoj vlastný kolík chlpatý...

Viac už nepovedal. Hodil mikrofón na zem a odišiel z pódia. Na prekvapenie všetkých, jeho pár slov prebilo niagáru naučeného textu svojho súpera a rap battle vyhral. Fabrika rozzúrený nespravodlivým verdiktom, dopichal porotcovi gumy na fábií a vrátil sa domov.
Doma pred zrkadlom nechápal, ako sa mohol Tretie Oko dozvedieť o jeho celoživotnej chuti nadžgať si vlastný úd do zadku.


M.S.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára